Lezárunk egy korszakot, mert ez az utolsó, a kezdeteket bemutató bejegyzések között. Az előző bejegyzésünk ott ért véget, hogy a Europe Village projektre kiválasztott öt író aláírta a projektre vonatkozó szerződést, és  indulhatott a projektünk „élesben” hiszen minden (és mindenki) készen állt. Alig vártuk, hogy elkezdhessük a közös munkát!

A Europe Village stábja számára nyár utolsó két hónapja is munkával telt:

  • Marketingesünkkel elkészítettünk egy bemutatkozó anyagot (booklet), magyarul és angolul
  • Ezt a bemutatkozó anyagunkat 132 magyar településnek küldtük el ez volt a kezdő lépésünk a regényünk helyszínét keresve (erről majd egy későbbi blogban írunk),
  • Elkezdtünk dolgozni a honlapunkon, amely funkciója a Europe Village projekt bemutatása, és a projekt történtek, és az alkotás folyamatának nyomon követése
  • Elkezdtük keresni az első workshopunk helyszínét

Augusztus végén tartottunk egy közös Skype megbeszélést Zsiga Henrik (irodalmi szakmai vezetőnk) és az írók részvételével. A projektünk alkotói ezen a megbeszélésen ismerték meg egymást.

A Skype-ot követően, Zsiga Henrik levelet írt az íróknak, és egyben válaszolt az írók kérdéseire is.

Íróinknak a workshopig (október közepe) fel kellett vázolniuk a saját történetüket, és egy oldalas szinopszist kellett írniuk ebből.

Izgalmas! Ebből az öt szinopszisból áll majd össze a közös történetük, amely alapján megírják majd a regényüket. Ez lehet, hogy egy mix lesz, de az is lehet, hogy ezek a szinopszisok egy új történet kitalálására inspirálják majd az írókat.

Henrik, az íróknak küldött levelében leírta, hogy a Europe Village projekt regényének története egy magyar városra épül, de a cselekmény a projektben résztvevő többi országban is játszódhat. A levélben megfogalmazott kérdésekre adott válaszok pedig az írókat a regény megtervezésében segíti majd.

Tudnotok kell, hogy ez nem egy bejáratot munkamódszer, mert sem Henrik, sem az íróink nem voltak még ilyen feladat elé állítva!

Henrik válaszai az írók kérdéseire:

Műfaj?

  • kalandregény
  •  fantasy
  •  misztikum
  •  thriller
  •  krimi
  •  más

Kinek írunk?

  • életkor
  • nem

Történet?

  • javaslatom: linearitás (nem bonyolult történetet)

Cselekmény

  • regényünk leírása egy mondatban: …
  • plotpontok (különösen: 1. plotpoint, a kihívás neki / neki)

Masterplot?

  • bosszú
  • szerelem
  • szeretet
  • barátság
  • menekülés
  • felfedezé
  • párbaj
  • egyéb …

Erkölcsi üzenet?

  • egy rövid mondatban (általában klisé)

Főszereplő?

  • egy férfi / két vagy három férfi
  •  egy nő / két vagy három nő
  • férfi + nő

A főszereplő háttere?

  • fizikai
  • szociális
  • pszichológiai

Fő karakter ív?

  • belső démon, félelem:
  • cél:
  • ív:

Hangulat / stílus / hang?, van … a regényünkben?

  • halál
  • humor
  • bizonytalanság

A fentiek alapján talán nem tűnik túlzottan romantikusnak a regényírás, nem arról van szó, hogy homlokon csókol a múzsa, és írunk spontán.

Nem akarok illúzióromboló lenni, de a regényt gondosan meg kell tervezni, úgy mintha egy ételt készítenénk: összeválogatni a hozzávalókat, miből mennyit tegyünk bele, milyen fűszereket használjunk.

Az írás, ami a tervezést követi, az persze az írók kreativitását veszi igénybe.

Az íróink elvégezték a házi feladatukat: megválaszolták maguknak a feltett kérdéseket, és ez alapján részletesen kidolgozott cselekménnyel és karakterekkel érkeztek a workshopra.

Ennek a módszernek a létjogosultsága be is igazolódott, mert a workshopon nem a nulláról indult a munka, már mindenkinek meg volt a saját története és karakterei. Ezekből pedig együtt összerakták a regény cselekményét és karaktereit.

Ezzel véget is ért a blogunk bevezető szakasza, amely az előkészületekről szólt. Az első workshoppal pedig elkezdődött a nagy betűs ÍRÁS!

De erről majd legközelebb!

Ha nem akarsz lemaradni semmiről, iratkozz fel hírlevelünkre!

Pin It on Pinterest

Share This